lördag 17 maj 2014

Tankar inför gymnasiet

Jag tror det är många nior nu som sitter där, runt om i hela Sverige och har samma funderingar som jag. Det är ungefär 14 skoldagar kvar innan skolan tar slut, alla ska gå skilda vägar och börja om på nytt.

En hel del ser kanske detta som en befrielse, en del ser det som något tråkigt och en del är mitt emellan.

Min åsikt i det hela skiftar men efter denna helgen vill jag inte lämna min klass! Visst jag trivs inte jätte bra men jag känner mig trygg med dom och just nu trivs jag bättre än någonsin! Ska det bara ta slut? Kommer jag aldrig att träffa dom igen? Tankarna snurrar runt uppe i huvudet på mig.

Vi hade en underbar dag igår och idag men jag måste säga att jag längtar till gymnasiet men samtidigt vill jag stanna kvar där jag är nu!

Jag är glad att jag hamnat i just den klassen som jag gjort, skulle aldrig klarat av att gå i någon av dom andra 9 onde klasserna!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar