söndag 24 maj 2015

Vår/Sommar recept: Melonsallad

Hej hej!

Att jag tycker mat är gott har väl ingen missat? Jag är dock väldigt kräsen, det finns mycket saker som jag inte tycker om som folk blir lika förvånade över varje gång jag säger det.

Men men, jag tänkte i alla fall dela med mig av ett av mina go to recept för våren och sommaren, jag tror jag åt detta minst 30 gånger förra sommaren haha.

Bild tagen från Ica.se
Detta är en melonsallad med fetaost och mynta.


Du behöver:
-Vattenmelon
-Fetaost
-Färsk mynta

Du skär upp melonen och lägger den i en skål eller på en talrik, strö fetaosten över och gör sedan desamma med myntan. Till detta brukar jag också göra en dressing.

För dressingen behöver du:
- Balsamvinäger
-Olivolja
-Flingsalt

Du ska ha lika mycket balsamvinäger som olivolja, häll sedan i en nypa flingsalt och rör om tills olivoljan och vinägern har blandats, häll sedan dressingen över salladen.

Hoppas ni har fått tips på något som ni kan äta en fin dag vid poolen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar