tisdag 12 maj 2015

Tankar såhär en kväll

Hej!

Idag när jag satt på bussen under den grå himlen så började jag tänka på en sak, fy vad världen är orättvis! Tänk på alla de människor som råkar illa ut pga sjukdomar eller naturkatastrofer eller annat, vad har dom gjort för att förtjäna detta? Jag skulle vilja säga att dom inte förtjänar det över huvudtaget, jag är en sådan person som innerst inne tror att alla människor är snälla och har något gott på något ställe i kroppen, jag har så många gånger fått höra att det inte alls är sant, att det faktiskt finns folk som inte är så 'goda', men jag vill ändå tro att alla på ena eller andra sättet har ett gott hjärta. 

Jag mår i alla fall fruktansvärt dåligt av att veta att så många människor lider när de inte har gjort något för att förtjäna detta! Jag ger alltid pengar till röda korsett snubbar som står på gatorna eller andra hjälp organisationer eller bara sprider ordet, allt för att hjälpa! För jag vet att om jag går förbi den där röda korset snubben utan att lägga något i hans bössa som kan bidra till hjälp så kommer jag att få dåligt samvete!

Hoppas att ni gillar inlägg där jag delar med mig av mina tankar, berätta gärna hur ni tänker, får ni också dåligt samvete? I would love to know!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar