tisdag 11 november 2014

Tips om du vill starta blogg

Jag säger absolut inte att jag har en framgångsrik blogg, för det stämmer inte! Jag har ca 100 läsare om dagen vilket jag själv anser är en helt okej siffra. Jag vill klargöra att jag absolut inte bloggar för att bli känd utan för att det kan vara kul att läsa när man blir äldre! och såklart för att jag älskar att skriva. Jag kan inte undgå att erkänna att det faktiskt är ganska kul att se läsarsiffrorna ticka uppåt! Jag är väldigt tacksam över att ni faktiskt är inne här och läser och tar del av mitt liv!

Nu tänkte jag dela med mig några viktiga saker att tänka på när man ska starta en blogg, jag har ju ändå haft ett par stycken ;)

* Ha verkligen ett intresse för det och gör det inte bara för att bli "känd"
När jag går in på bloggar märker jag ofta om personen bloggar på grund av att han/hon vill bli känd eller om han eller hon faktiskt brinner för det.

*Tycka att det är kul
Detta är egentligen lite som förra frågan, du ska verkligen brinna för det för om du gör det så skriver du fler inlägg, får en aktivare blogg och du tycker inte att det är jobbigt eller långtråkigt att du måste göra antal inlägg om dagen för att hålla bloggen levande!

*Ha en bra design
Jag kan med handen på hjärtat säga att designen inte spelar så super stor roll, men det är ju klart roligare att läsa en blogg med lite färg istället för en helt vit.

* skriv om vad DU vill
Skriv om  något du tycker om och vill skriva om, något som du verkligen brinner för!

*Använd en bloggportal som du förstår hur den funkar!
Jag har testat många bloggportaler. Blogg.se, devote, nattstad och blogger. Jag hamnade här, på blogger för det är en portal som jag har koll på och vet hur den funkar.

Detta är mina tips till er, och jag hoppas ni har användning utav dom!

Har ni en blogg så får ni gärna länka den i kommentarerna så går jag in och läser :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar