lördag 25 april 2015

Kärlek

Jag blev frågad av min kusin  om jag inte kunde göra ett inlägg om kärlek och mina tankar kring kärlek då det kanske finns folk som behöver tips, först tänkte jag att om det var något som hon ville veta så kunde hon fråga men vid närmare eftertanke så finns det kanske någon annan som också vill veta mina tankar om detta så därför bestämde jag mig för att faktiskt posta ett sådant här inlägg.



Jag personligen har haft relativt många förhållanden men jag skulle nog inte klassa något av dom som seriösa. Jag har bara varit 'for reals' kär en gång  men det blev aldrig något mellan oss. För tillfället så är jag inte kär i någon, intresserad av någon ja men inte kär. Vi behöver inte gå mer in på just den biten ;)

Men hur kan jag veta att jag bara är 'intresserad'? Detta är en fråga jag fått höra massvis med gånger. Jo, that's what I'm going to tell ya.. Jag kan inte bli kär i någon som jag endast pratat med några enstaka gånger. Jag kan bli intresserad men inte kär. Det finns en vis risk när det gäller att försöka utveckla sina känslor och komma någon närmre. Man kan tex hamna i friendzone med personen men jag tänker såhär:  Det är värt att satsa för det värsta som kan hända är att du hamnar i en friendzone och då har du istället fått en jättebra vän och det är inte illa.

Hela livet handlar om att satsa, att man måste våga satsa för om du inte gör det så vet du inte vad som händer, en dag har han eller on träffat någon annan och jag ska säga er att det gör ondare än att bli dissad. Det är Go hard or go home som gäller, sad but true. VÅGA SATSA!
Ezra (Ian Harding) och Aria ( Lucy Hale) från PLL på ABC Family

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar