söndag 19 april 2015

Ensamtid

Ensam tid är något jag tycker är viktigt, i alla fall för mig. Personligen tror jag att det är ensamtiden som får oss att ladda upp batterierna och orka en vecka till. 

För mig är ensamtid enormt viktigt, och då menar jag inte att jag vill sitta själv på en stol eller i min säng minst en gång om dagen och bara tänka, även om det skulle kunna vara skönt det också. Ibland vill jag bara vara i min egen bubbla, oftast på eftermiddagarna, men ibland vill jag även vara lite ensam i skolan och det är så skönt att man kan vara det fastän man fortfarande är med sina kompisar.
Det kanske låter konstigt men jag kan stänga ute världen och bara sitta och tänka och på så sätt vara för mig själv, det kanske låter osocialt men när jag och mina kompisar pratade så visade det sig att dom ibland gjorde exakt samma sak som jag. Men även om man är i sin lilla egna bubbla så uppfattar jag i alla fall det INTE som störande när folk frågar mig något, snarare tvärt om.

Jag sitter sällan i min säng och bara tänker, när jag behöver ensamtid så tar jag på mig mina hörlurar skruvar upp volymen och går ut och antingen hoppar hoppmatta eller dansar runt på vår altan för det är vad som får mig lugn. 

Detta är mina tankar och hur jag gör, är det bara jag som ibland behöver lite ensamtid men i sällskap?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar