torsdag 16 januari 2014

The Snow is coming down in buckets?!

Har precis pluggat klart engelskan såhär klockan halv elva på kvällen en torsdag (inte mitt smartaste drag kanske). Vi pratar om ordspråk "the rain is coming down in buckets" och sådant och det är precis det snön gör utanför mitt fönster just nu.

Idag vid typ tio tiden när jag och Nina låg näst intill döda på sobänkarna så kände jag att jag av någon anledning var tvungen att kolla vädret.. Gjorde jag som alla andra normala människor och kollade ut genom fönstret?! Nej, kollade på mobilen.. Ibland undrar man ju vad jag håller på med! Men där stod det att det snöade i alla fall och då gjorde jag som alla normala skulle gjort från början, gick tvärs över rummet och kollade ut... Visst det snöade ju men minimala nästan mikroskopiska flingor och nu bara vräker det ner snö. Om ni någongång testat att ta foto genom ett fönster så har ni säkert märkt att det inte alltid blir så bra?! Så istället för att visa er en jätte mysig bild på hur fantastiskt vit och fluffig marken är så får ni en screenshotad bild på väder saken där det bevisas att det faktiskt snöar i dom södra delarna av Sverige också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar