söndag 26 juli 2015

Tankar, allt händer utav en anledning

Jag ligger förnärvarande i min säng och tänker, min kusin är i stallet och då tänkte jag passa på att ta igen lite utebliven sömn men istället fastnade jag som vanligt med mobilen. Jag har en del tankar som snurrar runt, jag tänker bla på hur rätt de som säger " allt händer utav en anledning" har. Det låter ganska sjukt och det är absolut inget som man vill tänka på när man har en dålig dag. Men faktum är att allt dåligt brukar ofta leda fram till något bra. Hade jag och mina närmsta kompisar i 7:an inte blivit osams så skulle jag aldrig börjat umgås med Enja och Enja är idag en av mina närmaste kompisar. Förstår ni hur jag menar?  Hade det första aldrig hänt hade det andra aldrig hänt. Hade min kusin aldrig tappat ut mobilen genom fönstret igår hade vi aldrig haft den skratt attacken som uppstod när vi insåg att mobilen var safe and sound i deras damm. Hade A aldrig inträffat hade inte B det heller. Jag hoppas att ni förstår hur jag tänker och med detta vill jag även säga att det händer dåliga saker i livet, livet är som en bergochdalbana men det är normalt. Livet är inte alltid en dans på rosor. Men oftast när det händer något dåligt kommer något bra efteråt till följd av det dåliga. Det jag ville säga med detta var att även de dåliga sakerna som händer kan vändas positivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar