onsdag 29 juli 2015

Meningen med livet

Jag låg här och tänkte, precis som jag alltid gör på kvällarna. Vissa gånger tänker jag på små saker som vilka ringar jag ska ha till en viss klänning eller vad jag ska säga till en viss person. Ibland tänker jag lite större. Just ikväll går tankarna till livet i allmänt. 

Mitt liv är så olikt någon annans, allas liv är olika och jag tror att det är en av anledningarna till att många människor har svårt för att förstå och tänka ur någon annans situation för vi hanterar saker på ett sett, utifrån våra egna erfarenheter och förutsättningar och om man inte har samma erfarenheter och förutsättningar så kan man inte tänka i exakt samma bana. 

Jag tänker också på frågan " vad är meningen med livet?" Jag har tänkt på den en hel del, för om livet har en början och ett slut varför spelar det någon roll vad som då händer mitt emellan? Jag tror att människor skapar son egen mening, meningen med livet är att leva i nuet för en dag tar det slut. Meningen är att i just detta nu skapa något som för dig är betydelsefullt, umgås med folk som betyder mycket och göra det som får dig att må bra. Jag vill inte ångra något med mitt liv, jag vill inte känna att jag har missat att göra saker, jag vill se så mycket utav världen jag kan. Att leva i nuet tror jag därför är meningen med livet, för om du lever och ständigt längre till morgondagen så missar du en massa och tillslut finns det inga fler morgondagar. Samma om du ständigt tänker på vad du kunde gjort annorlunda i gårdagen, tänk på idag. Vad kan du göra i detta nu för att göra detta nu till det bästa?
Jag vet inte vad jag ville säga med detta mer än att jag ville dela med mig utav lite tankar. Vad tror ni meningen med livet är? Skulle vara kul att höra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar