söndag 8 februari 2015

Melodifestivalen deltävling 1 #Melodikollen

Då har det varit första deltävlingen av årets melodifestival, och om ni har följt min blogg innan så vet ni att jag är en riktigt mello nörd så därför tänkte jag dela med mig av vad jag tyckte om den första deltävlingen i Göteborg.

Bidrag 1- I'll be fine ~ Molly Pettersson Hammar
Jag fick ingen direkt mellofeeling av låten men jag älskar Molly och hennes röst!
Mitt omdöme: ♡♡♡/5

Bidrag 2- Pappa~ Daniel Gildenlöv
Detta är ingen låt som föll mig i smaken alls faktiskt, har inte så mycket mer att säga om den.
Mitt omdöme: ♡/5

Bidrag 3- One by one~Elize Ryd & Rickard Söderberg
Detta var en sjukt pampig låt, lite långtråkig dock. Jag personligen anser att den hade förtjänat en andra chansen plats.
Mitt omdöme: ♡/5

Bidrag 4- Hello Hi ~ Dolly style
Okej, först vill jag bara förklara varför jag tycker som jag gör. De här tjejerna ser inte ut såhär vanligtvis vilket gör att det känns mer som om de driver med dom som faktiskt går klädda såhär. Sen var låten inte bra iheller så det spelar ingen roll. Tyvärr dolly style better luck next time..
Mitt omdöme: 0/5

Bidrag 5- Behrang Miri ft. Victor Crone ~ Det rår vi inte för
Jag personligen tyckte låten var bra, ingen Mello låt direkt men den var bra! Det är ju också bara ett plus att han är från Skåne ;) Men om vi ska återgå till musiken så måste jag säga en gång till att låten var sjukt bra, den kommer antagligen hamna på min Spotify soon!
Mitt omdöme: ♡/5

Bidrag 6- Can't hurt me now ~ Jessica Andersson
Typical ballad men jag gillade den. Denna typen av låtar finns det alltid i mello men tillskillnad ifrån de andra åren så gillade jag denna väldigt mycket! Plus att Jessica har en underbar röst.
Mitt omdöme: ♡/5

Bidrag 7- Sting ~ Eric Saade
Enligt min åsikt var detta bidraget bäst ikväll! Låten fick man verkligen mellofeeling av och energi utav, plus han är skåning och jävligt snygg ;)
Mitt omdöme: ♡/5

Som ni då ser så stämmer mina omdömen av låtarna ganska bra med resultatet om vem som gick till final. Med andra ord så är jag nöjd över finalresultatet i alla fall.

Nya programledare för i år också, och då är det klart att jag ska utvärdera dom också!
Programledare: Sanna Nilsen & Robin Paulsson
Detta var klart de bästa programledarna sedan Danny och Gina! Det har bara varit en deltävling än så länge men jag känner på mig att dom kommer vara lika bra nästa vecka!

Det var denna lilla utvärdering om vad jag tyckte om gårdagens mello. 

Glöm inte att ladda ner appen Melodifestivalen  där du även kan rösta i form utav hjärtan, röstningen är gratis och räknas som en telefonröst.

Bild: Sveriges radio






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar