söndag 15 februari 2015

Melodifestivalen deltävlig 2 - Malmö

Först vill jag börja med att säga att jag personligen har inte varit sådär jätte imponerad av de två första deltävligarna men vi får hoppas på bättre nästa vecka right? Det är inte så att alla låtarna har varit dåliga heller utan det är bara så att enligt min smak så har det varit fler sämre låtar än sjukt bra låtar ;)

På lördag förresten (21februari) Så kommer jag och Tilda publicera hur vi röstade här. Vi kommer alltså liveblogga under showen, så joina oss här inne :)

Linus Svenning- Forever starts today
Jag kan ju börja med att säga att rent låtmässigt så var denna bättre än bröder. Jag gillade den och tyckte absolut att han förtjänade sin andra chansen plats. Det är ingen låt som jag personligen skulle skicka till final men andra chansen absolut!
Poäng: 3/5

Marie & Sanne - Nontheless
Riktigt tråkig låt! Ska jag vara ärlig så hörde jag inte ens hela...
Poäng: 0/5

Emelie Irewald - Där och då med dig
Detta är en låt som jag bara har ett svagt minne av, ingen höjdar låt, den kommer absolut inte få en plats på min spotify lista men den var inte den sämsta jag hört i alla fall.
Poäng: 1/5

Magnus Carlsson - Möt mig i Gamla Stan
Ännu en barndomsidol i mello haha. Riktig schlager på detta och han förtjänade helt klart sin finalplats! Denna var en av mina favoriter ur gårdagens mello.
Poäng: 5/5

Samir & Viktor - Groupie
Samir och Viktor, sånna sjukt sköna människor! Energin kändes hela vägen ut ur rutan, och låten var ju väldigt lik Success. Förtjänar också sin andra chansen plats helt klart.
Poäng: 3/5

Mariette- Don't stop believing
Hennes röst är magisk, just saying! Fick gåshud! Låten var absolut inte den bästa jag hört men bra var den!
Poäng: 4/5

Neverstore- If i was God for one day
Oj oj oj, Wannabe 5sos här eller? nej nu ska jag inte vara sådan. Men gud så lika 5sos dom är, det kanske bara jag som stör mig på grupper eller artister som försöker vara exakt som andra grupper?
Låten var ändå helt okej men inget som förtjänade andra chansen direkt...
Poäng: 2/5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar