söndag 14 juni 2015

Mobbing

Det var länge sedan jag gjorde ett inlägg om just mobbing och därför tänkte jag att det var dax.

Jag har aldrig själv ansett mig bli mobbad, visst folk har sagt elaka saker, snackat skit osv. Men det har aldrig pågått under längre tid. 
Grejen är att när jag tänker tillbaka på allt och hur dåligt det fick mig att må så kan jag ändå se någon form utav ljus i det. Mobbing är inte bra och alla ni som håller på med det bör tänka efter en extra gång! Men det jag ville säga är att det har format mig till den jag är idag, jag ser väldigt lätt om någon är utanför eller mår dåligt och jag tror att detta till stor del beror på att jag själv varit där. 
Jag är en väldigt förlåtande person, det krävs mycket för att jag inte ska kunna ge någon en andra chans, detta är på både gott och ont. Men, de som någon gång fått mig att må riktigt dåligt, genom att skicka elaka sms eller liknande, de kommer alltid klassas som mobbare i mina ögon! Oavsett hur många gånger de ber om ursäkt, för det måste finnas en anledning till varför de gör som de gör, då är de inte värda min energi och det kommer krävas mycket från deras sida för att jag ska ge dem en ny chans.

Jag har fått sms ifrån en tjej i min gamla klass där hon skriver vad hon tycker om mig, helt ärligt så kunde jag inte brytt mig mindre! Jag har gått vidare i mitt liv, ifrån alla dem som ogillade mig innan. På riktigt så tycker jag synd om dem, att de inte gör något bättre med sitt liv än att hata på andra, att de känner att dem behöver sätta sig på andra för att må bra. Tycker synd om dem då de har så dålig självkänsla och självförtroende att de måste trycka ner andra! Nej usch!

Till alla er som mobbar, skärp er! Tänk er att ni kastar en tallrik i marken och sedan limmar ihop den igen, jodå tallriken kommer vara hel men fortfarande sprucken. Ni kommer alltid vara mobbare i folks ögon, och inget ni gör kommer förändra det! Lägg av direkt och var snälla mot andra istället!

Till alla er som blir mobbade, det blir bättre jag lovar! Det kanske inte set så ut för stunden men det kommer att bli bra! Glöm aldrig att den som skrattar bäst är den som skrattar sist ;) 

Var snälla mot varandra och behandla alla som du själv vill bli behandlad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar