onsdag 26 augusti 2015

Alla förtjänar en andra chans

Hej på er!

Tänkte skriva direkt när jag kom hem ifrån skolan idag men mådde så fruktansvärt dåligt att jag mest ville gömma mig under en kudde och stanna där. Jag har fortfarande feber och mår allmänt kasst just nu men hoppas att det går över tills imorgon! 

Jag har tänkt en del när jag legat här med mitt vattenglas i handen, alla de människor som någonsin sårat mig och som jag har förlåtit varför förlät jag dem? Vad gjorde de för att förtjäna att jag förlåter dem? Svaret är att ingen av dem direkt gjorde något för att det skulle bli bättre men jag som person tror att alla har något gott inom sig och att de någondag kommer komma till insikt med vad de har gjort. Jag kommer alltid bära med mig vad de gjorde mot mig men för mig personligen känns det så mycket bättre att förlåta dem. Jag tror på karma och att det de har gjort någongång kommer studsa tillbaka på dem. Och jag vet att om det var jag som hade gjort något fel så hade jag velat få en andra chans. Alla förtjänar en chans att ändra på sig, en chans att göra rätt, en andra chans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar