torsdag 5 november 2015

Varför jag varit borta, Skolan get your shit together

hej!
Jag har varit väldigt frånvarande de senaste månaderna och ni alla förtjänar att veta varför.  Jag har varit så stressad sedan skolan började igen, jag har inte haft en enda ledig helg sedan mitten utav augusti, inte ens höstlovet var läxfritt. Jag fick sitta minst 5 timmar varje dag under lovet för att plugga. Jag förstår ärligt inte hur lärarna tänker, man måste få lov att slappna av och inte fokusera på skolan någon gång.

Min kropp fungerar så att när jag är stressad så sätter jag mig ner, gråter och får inget gjort, jag kan inte jobba. Det fungerar inte.

" men ni har ju tid under lovet" Om jag fått en tia för varje gång en lärare yttrat dessa orden om loven, ja då skulle jag vara miljonär. Vi har lov av en anledning, man kan inte ge 100 procent hela tiden, det går inte. Om lärarna nu ska ge oss MER läxor än när vi inte har lov, varför har vi då lov? då kan vi lika gärna gå i skolan hela tiden.

Nej, jag tycker inte detta är okej. Det kommer inte göra elevers betyg bättre snarare tvärt om. Man orkar inte, kroppen och hjärnan ger upp. Detta är något lärare bör tänka på, vi är bara människor inte robotar och ni kan inte sätta hur mycket press som helst på oss.

Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar